Get Adobe Flash player
Címlap TÁMOP-3.1.4.C-14-2015-0344

TÁMOP-3.1.4.C-14-2015-0344


  • a kedvezményezett neve: Balogh Antal Katolikus Általános Iskola és Gimnázium
  • a projekt címe: „Innovatív iskola” programsorozat a paksi Balogh Antal Katolikus Általános Iskola és Gimnáziumban
  • a szerződött támogatás összege: 19.961.660 Ft
  • a támogatás mértéke (%-ban): 100%
  • a projekt tartalmának bemutatása:

A projekt célja a Balogh Antal Katolikus Általános Iskola és Gimnázium, valamint tagintézménye, a Szent Mór Katolikus Általános Iskola diákjainak és pedagógusainak fejlesztése innovatív módszerekkel, programokkal a magas színvonalú oktatás és a pedagógusok szakmai fejlődésének érdekében. A tevékenységek komplexen, egymáshoz kapcsolódóan lettek megtervezve, melyek az alábbiak:

-         környezeti nevelés, környezettudatos magatartást elősegítő – természetközeli sporttáborok és mozgásos tevékenységek
-         egészségfejlesztő, szemléletformáló rendezvények – egészségnap, családi életre nevelés, konfliktus és agressziókezelés - preventív jellegű előadások
-         idegen nyelvek tanításának fejlesztése – nyelvi vetélkedők
-         informatika tantárgy tanításának fejlesztése – informatikai szakkörök
-         komplex közlekedési ismeretek oktatása és baleset-megelőzés
-         hátrányos helyzetű gyerekek esélykiegyenlítése szülők bevonásával megvalósuló programok megtartásával
-         tanártovábbképzések

a projekt tervezett befejezési dátuma (ha megvalósult, akkor a tényleges befejezés): 2015. október 31.

projekt azonosító száma: TÁMOP-3.1.4.C-14-2015-0344

Programok leírása:

Kerékpáros közlekedési nap 2015.06.01.

A program által népszerűsítettük a kerékpáros életmódot, valamint megismertettük a diákokat a kerékpáros közlekedésbiztonsággal és a KRESZ alapvető fogalmaival, hogy az utakon magabiztosan használják kerékpárjaikat.

Egészségnap 2015.06.03.

A program az iskolánkba járó fiatalok, egészséges életmód és viselkedéskultúrájának fejlesztését, befogadó, toleráns attitűdöt biztosító értékrend kialakítását, produktív életmódot folytató, felelős, szocializált, bölcs, válogatós, fejlett közösségi és egyéni kompetenciákkal rendelkező fenntartható ifjúsági modell kiépítését célozta.

Sporttábor - Orfű 2015.06.08-13.

Az iskola végzős diákjainak egy egészséges életmóddal, aktív kikapcsolódással teli tábort biztosítottunk, ahol segítettünk kialakítani a gyerekekben a toleráns értékrendet, fejlesztettük közösségi és egyéni kompetenciákat. Megismerhettek számos új helyet, mellyel kapcsolatban a kulturális nyitottság fejlesztése is szerepet kapott.

Kerékpáros közlekedési nap 2015.09.09.

A program konkrét célja a közlekedésbiztonsággal kapcsolatos elméleti és gyakorlati ismeretek átadása volt (játékosan korcsoportnak megfelelő tartalommal), továbbá, hogy a diákok tájékozódási és térképolvasási ismereteik bővítésével a kerékpározás során is használható tudást szerezzenek.

Kerékpáros tábor 2015.09.14-18.

A tábor megtartásával népszerűsíteni kívántuk a kerékpáros életmódot, felhívni diákjaink figyelmét annak közösségteremtő erejére, a mozgás és a sport örömére, és megértetni a környezetre és az ökoszisztémára gyakorolt pozitív hatását.

Kerékpáros tábor 2015.09.21-25.

A tábor megtartásával népszerűsíteni kívántuk a kerékpáros életmódot, felhívni diákjaink figyelmét annak közösségteremtő erejére, a mozgás és a sport örömére, és megértetni a környezetre és az ökoszisztémára gyakorolt pozitív hatását.

Egészségnap 2015.10.10.

A program az iskolánkba járó fiatalok, egészséges életmód és viselkedéskultúrájának fejlesztését célozta meg. A júniusban hallott információk felidézése, megerősítése, kiegészítése során öt állomáson a gyerekek készíthettek egészséges ételeket: zöldségsalátát, gyümölcssalátát. Kipróbálhattak különböző sporteszközöket.

Angol nyelvi vetélkedő

Október 14-én az "Innovatív iskola" programsorozat kereteiben az idegennyelvi munkaközösség szépkiejtési házi versenyt tartott az 5-8. évfolyamok számára. A diákok angol és német nyelven mondták el a szabadon választott meséket. Előadásukat két korcsoportban értékelte a zsűri.

Az angol nyelvi zsűri tagjai: Sersli Rózsa, Kovácsné Péger Györgyi
A helyezettek:
Angol nyelv
I. korcsoport
1. hely: Sápi Bence (II. g.)
2. hely: Fodor Fanni (I. g.)
3. hely: Rákóczi Laura (I. g.)
II. korcsoport
1. hely Handa Erik (III. g.)
2. hely: Földesi Dóra (III. g.)
3. hely: Hernádi Réka (III. g.)
Felkészítő tanárok: Kovácsné Péger Györgyi, Tóthné Koch Zsuzsanna

Német nyelvi vetélkedő

Október 14-én az "Innovatív iskola" programsorozat kereteiben az idegennyelvi munkaközösség szépkiejtési házi versenyt tartott az 5-8. évfolyamok számára. A diákok angol és német nyelven mondták el a szabadon választott meséket. Előadásukat két korcsoportban értékelte a zsűri.

A német nyelvi zsűri tagjai: Fodor Gabriella, Mayerné Böndör Zsuzsanna
Német nyelv
I. korcsoport
1. hely: Nickl Zsófia (II. g.)
2. hely: Rauf Sára (I. g.)
3. hely: Szilágyi Cintia (5. o.)
II. korcsoport
1. hely: Tóth Alexandra (IV. g.)
2. hely: Kovács Karina (IV. g.)
3. hely: Frast Hajnalka (III. g.)
Felkészítő tanárok: Jantnerné Ledneczki Erika, Mayerné Böndör Zsuzsanna, Skucziné Mány Katalin, Fodor Gabriella

Informatika szakkör 2015.09.24-2015.10.03.

A szakkör célja az volt, hogy felkeltse a diákok érdeklődését az informatika, azon belül a programozás iránt. Ezt nem száraz, nehezen tanulható programnyelvvel szerettük volna elérni, hanem egy 2009-ben kifejlesztett programmal, a Koduval. A kifejezetten játékok készítésére alkalmas Microsoft Kodu fejlesztőkörnyezet a vizuális programnyelv használatával segíti a tanulókat, hogy a programozók gondolkodásmódját játékosan elsajátíthassák.

 

Tolnai tagintézmény:

Egészségnap 2015.05.28

A program az iskolánkba járó fiatalok, egészséges életmód és viselkedéskultúrájának fejlesztését, befogadó, toleráns attitűdöt biztosító értékrend kialakítását, produktív életmódot folytató, felelős, szocializált, bölcs, válogatós, fejlett közösségi és egyéni kompetenciákkal rendelkező fenntartható ifjúsági modell kiépítését célozta.

 

Szabadtéri mozgásos tevékenység 2015.05.29.

Szabadtéri mozgásos tevékenységet a Duna-parton rendeztük meg: napsütés, friss levegő, vízpart várta a gyerekeket. Mindezek együttesen igazi, vidám, nyári hangulatot teremtettek.

 

Német nyelvi vetélkedő 2015.06.11.

Iskolánkban megrendezésre került az első német nyelvi verseny. A verseny célja: az évszakok és az állatok témakör év végi összefoglalása volt. A 20 résztvevő kiválasztásában a német tananyag ismerete játszotta a fő szerepet. Mivel iskolánkban 4. osztálytól folyik német nyelvoktatás, ezért az 5.-6. osztályból választottuk ki a tanulókat.

Családi életre nevelés tematikus nap 2015.06.12. és 15.

Sok-sok interaktív beszélgetés, játék, logikus gondolkodásra késztetés, csoportos és közös alkotások készítése, közös film nézés, hangszer bemutató és zenélés kísérte e két tematikus napot, melyeken a diákok megannyi élménnyel gazdagodtak. Témakör: „Értékek a mai világban”, az „Érték” fogalmának értelmezése, Mennyit ér az ember, Mennyit érek én?

 

Cserkésztábor 2015.07.06-12.

Hagyományainknak megfelelően e program során diákjainknak egy egészséges életmóddal, aktív kikapcsolódással teli tábort biztosítottunk, ahol segítettünk kialakítani a gyerekekben a toleráns értékrendet, fejlesztettük közösségi és egyéni kompetenciákat. A diákok programját igyekeztünk úgy alakítani, hogy képet kaphassanak a közösségben rejlő erőről és arról, hogy a saját képességeiket, hogyan tudják hasznosítani egy csapaton belül.

 

Szabadtéri mozgásos tevékenység 2015.09.04.

A program nagy népszerűségnek örvendett, az összes tanuló örömmel fogadta, hogy újra egy sportos délutánt töltünk a Duna-parton. A közös bemelegítés után a csapatok kialakítása következett. Ezt követően indult is a gyermekek által is közkedvelt „Várméta” nevű játék.

 

Sporttábor 2015.09.14-18.

 

Az iskolába járó diákoknak egy egészséges életmóddal, aktív kikapcsolódással teli tábort biztosítottunk, ahol segítettünk kialakítani a gyerekekben a toleráns értékrendet, fejlesztettük közösségi és egyéni kompetenciákat. Megismerhettek számos új helyet, mellyel kapcsolatban a kulturális nyitottság fejlesztése is szerepet kapott

 

Családi nap 2015.09.12.

A gyerekek és a szüleik aktívan részt vettek az egyes szekciók feladatinak megoldásában. Közösségi játékokkal és csoportos feladatokkal fejlesztettük a kommunikációt a szülők és gyerekeik közt és igyekeztünk felejthetetlen élményeket biztosítani nekik. Az együtt töltött idő alatt törekedtünk arra, hogy a hátrányos helyzetben lévő családoknak, gyakorlati megoldásokat, tanácsokat adjunk a problémák kezelésére és a kommunikáció fejlesztésére.

 

Családi nap 2015.09.28.

Nagy Péter lelkész úr vezetésével interaktív beszélgetést biztosítottunk a gyerekek és a szüleik között és fejlesztettük a kommunikációt családon belül. Az együtt töltött idő alatt törekedtünk arra, hogy a hátrányos helyzetben lévő családoknak, gyakorlati megoldásokat, tanácsokat adjunk a problémák kezelésére és a kommunikáció fejlesztésére. Őszinte platformot igyekeztünk teremteni számukra, hogy megnyílhassanak és bátran beszéljenek a problémáikról és az őket érintő, nyomasztó kérdéseikről.

 

Családi életre nevelés program 2015.10.21-22.

 

Kerékpáros közlekedési nap 2015.09.30.

A programunk célja az volt, hogy mélyítsük a diákok ismeretét a KRESZ-ről, a biciklizésről, és úgy összességében a biztonságos közlekedésről. Biztosítottunk nekik akadálypályát ahol próbára tehették tudásukat mind a biciklizés mind a közlekedési ismeretek terén. A kvíz feladatokkal igyekeztünk színesíteni a programot. A gyakorlati feladatok megoldása során a gyerekek a biztonságos biciklizés szabályait beépítve sajátítottál el a számukra hasznos és új információkat. A rendőrség részéről izgalmas előadások keretében ismerhették meg a kerékpározásra és közlekedésre vonatkozó fontos tudnivalókat. Műszaki ismeretekkel gazdagítottuk a repertoárt, biztosítottunk szakértői segítséget annak érdekében, hogy tágítsuk a kerékpár szerelésével javításával kapcsolatos ismereteiket.

A korcsoportoknak megfelelően igyekeztünk átadni az információkat.

 

Kerékpáros közlekedési nap 2015.10.07.

A programunk célja az volt, hogy tovább mélyítsük a diákok ismeretét a KRESZ-ről, a biciklizésről, és úgy összességében a biztonságos közlekedésről.

Szakértői segítséggel biztosítottunk nekik akadálypályát ahol gyakorlatban próbálhatták ki a már megszerzett tudásukat a kerékpározás terén. A kvíz feladatokkal igyekeztünk színesíteni a programot és igyekeztünk látványosabb technikákkal rögzíteni bennük a KRESZ alapjait és a közlekedés fontos elemeit. A rendőrség újfent biztosította számunkra, hogy a gyerekek jobban megismerjék a kerékpározásra és közlekedésre vonatkozó fontos tudnivalókat és a rendvédelmi dolgozókkal szemben nyitottabbá váljanak. Műszaki ismereteket biztosítottunk szakértői segítséggel, annak érdekében, hogy tágítsuk a kerékpár szerelésével javításával kapcsolatos ismereteiket. Felhívtuk a figyelmüket az alkohol és a drogos befolyásoltság veszélyeire.

 

Informatika szakkör

2015. szeptember 25-től október 16-ig péntekenként informatikai szakkörön vehettek részt a diákok. A szakkör célja a Power Point programmal való ismerkedés volt, a szakkör utolsó óráján pedig, szabadon választott témában, 5 diás prezentációt készítettek a diákok, önállóan. A csoportot a felső tagozatos tanulók alkották. A csoport lelkesen járt erre a szakkörre. A tervet teljes mértékben sikerült megvalósítani a gyerekekkel, megtanulták a diákat létrehozni, tervezni, animációkat és áttünéseket beállítani. Egyéni mozgásvonalakat is tanultunk, továbbá hangot illeszteni a diavetítések alá.

Módosítás: (2015. december 03. csütörtök, 08:58)